3 februari .12

jag är i skellefteå. igår kom tåget till bastuträsk en halvtimme sent, men jag antar att det var bra för att vara sj! blev upphämtad av edith som frös lite om fötterna då hon hade converse på sig. jag ska nog tillägga att det var ungefär 23 minusgrader. jag skrattade en aning! vi fick efter ett tag in alla mina miljoner väskor i bilen och for mot skellefteå. vi fick också med en passagerare som tydligen ska jobba i riksgränsen, han var mycket trevlig!

efter lite fix och guidning i denna vackra stad så tillagade vi en underbar lasange och kollade på film hela kvällen. i morse tog vi sovmorgon då ingen av oss haft någon sådan på ett bra tag och idag ska vi ut i kylan. det var 30 minus i morse. men solen skiner, snön ligger på backen och det är istappar på taken. jag är sjukt nöjd!

att spendera tid i ett vinterlandskap på riktigt har jag verkligen saknat! det ilade lite av lycka i själen när vi åkte bil genom skogarna. och trots att nösborrarna nästan fryser till is så är det frisk luft man andas in här. det är vackert.

nu måste jag bara sluta fundera på ifall tåget kommer i tid eller inte imorgon. har inte jättestor lust att sitta och vänta i bastuträsk i flera timmar, och inte i boden heller... men det löser sig säkert!

men ja, jag lever, mår fint och gillar det jag ser. detta blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0