5 februari .12

söndag. första hela dagen i björkliden! jag tog lite sovmorgon och försökte verkligen förstå att jag faktiskt är här! när malmtåget åkte förbi utanför mitt fönster för andra gången började jag tro på det. nu är allt uppackat och det ser ut som att någon faktiskt bor här!

ja, jag kom tillslut hit! halv ett landade jag i björkliden efter mycket om och men! några timmar sent, aningen trött och smått irriterad. men jag möttes av det coolaste jag sett! norrskenet lyste över hela himelen! har aldrig varit med om det tidigare, och jag togs med storm. lite som kärlek vid första ögonkastet. så otroligt vackert! SJ skötte sig helt okej om du frågar mig! jag kom ju fram, eller hur?

på eftermiddagen idag kollade jag in min framtida arbetsplats: baren Rallaren. utsikten är magisk då lapporten visar upp sin bästa sida. baren är riktigt fin och det är en härlig atmosfär! imorgon ska vi börja städa och fixa till allt. har dock fått veta att jag får göra det själv då min två framtida kollegor inte kommer kunna komma fram... menmen, det blir nog bra!
jag har också varit och handlat i abisko. mat har nog aldrig varit så dyrt, men det fanns i alla fall ett stort utbud!

kvällen spenderades med min nya huskamrat Fredrik. han är kock, så han fick stå för kvällsmaten. jag hade bilder på allt, men dom vill inte riktigt laddas upp av någon anledning. ska försöka fixa det!
nu blir det film och sova. imorgon börjar det på riktigt!

cajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0